Yossi and Jagger






Eytan Fox'un '02 yapımı, İsrail'de geçen filmi.. İki aşk hikayesini izliyoruz: Yossi ve Jagger arasındaki aşkı ve Jagger'a platonik aşık olan Yaeli'nin hisleri..
Yossi ve Jagger (Lior aslında, Mick Jagger'a benzetildiği için Jagger diyorlar..) orduda birlikte görev yapıyorlar, Yossi Jagger'ın üstü-
askeri rütbeleri bilmiyorum..
Filmin başlarında ona bi emir verip, birlikte gidiyorlar.. Karların üzerinde geçen öpüşme sahnesi olağanüstü etkileyici.. Seviştikten sonra radyodan şarkı dinliyorlar..
Sonrasında olaylar gelişiyor ve Jagger ölüyor.. Yossi, evlerine başsağlığı ziyaretine gidiyor; bu sahne fazlasıyla dramatize edilmiş yalnız.. Biraz daha duygusal bi insan olsaydım, ağlardım..

Film biraz dağınık ilerliyor açıkçası, savaş konusunda hiçbi laf etmiyor (neden böyle bi beklenti içerisine girdim, gerçi onu da anlayamadım..), Yossi ve Jagger'ın aşkını merkeze alsa dahi, aşklarını tam olarak anlattığı söylenemez, Yaeli'nin karşılıksız kalan aşkıysa içinize oturuyor..
Jagger rolünde Yehuda Levi mükemmel.. Ancak Yossi rolündeki Ohad Knoller'e bi türlü ısınamadım..
Öyle yani..

*: Filmin orijinal adı Yossi & Jagger, ve fakat blogspot başlıkta "&" kullanılmasına izin vermiyor-
muş, öğrendik.. Evladım "+" kullanabiliyoruz ama, neysse,,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Unported License.