C'est Arrive Pres de Chez Vous




Filmde dikkati en çok, çekim ekibinin bi zaman sonra Ben'in eylemlerine ortak oluşu çekiyor: Da, buna sonra gelicem..

Kısa bi özet şey ediym..
Ben, bi seri katil: Ve fakat alışık olduğumuz katil profilinden oldukça uzak: Çekim ekibiyse, onun gündelik yaşamını "belgeliyor..", Ben, güne genellikle postacı cinayetiyle başlıyor, sebebiyse basit: Emekli maaşı alan yaşlıların adresini bulmak: gençleri öldürmüyor, çünkü zengin genç yok, ve fakat yaşlılar zengin: Cimriler, eet, ve fakat zenginler-
bunlar, Ben'in sözleri..
Ben'in öldürme anlarını, ailesiyle geçirdiği zamanları, Jenny'siyle sevişirken aynı zamanda solaryum da yapabildiğinizden bahsedişini, toplu konutların estetiği önemsemeyip, işlevselliğe odaklandığını, İsveçli sanatçılara dair düşüncelerini izliyoruz: Ki, zaten bu noktadan sonra çekim ekibinin de Ben'e olan bakışı değişmeye başlıyor..
İlk olarak, Ben, zencilere dokunmadığı için, Remy cesedi taşıyor.. Onun ilk yemek teklifini reddediyorlar, ve fakat sonrasında birlikte içiyorlar-
ve bu, barda içme ritüelleri giderek tekrarlanırken, özellikle Remy'nin Ben'e olan mesafesini koruyamadığını gözlemliyoruz: Ben'in gayet kendine has kara mizahına kolay adapte oluyor, hatta birlikte gayet şakalaşıyorlar..
Çekim ekibinden biri, birisinin öldürülüşüyse, işleri biraz daha değiştiriyor: Bu olaydan sonra, neredeyse adeta bi ekip gibi çalışıyorlar: Banliyö evindeki çocuk cinayetine yardım ediyorlar, sonrasındaysa, bi adım daha atıp, tecavüz ve cinayeti birlikte işliyorlar..
Bu noktadan sonra, film kırılıyor tabii.. Bu filmdeki oyunuyla kült statüsüne yükselen Benoit Poelvoorde muhteşem..

Medyanın şiddeti normalleştirmesi (dahi meşrulaştırması..) üzerine mükemmel bi mockumentary: Çekim ekibindekilerin cinayetlere dahil oluşu kadar, tv/sinema (interneti de dahil edelim..) aracılığıyla şiddeti tüm dünyaya servis etme olayları üzerine biraz düşünülmesi gerektiğini 17 yıl önce anlatan bu mockumentary, adeta geleceği gören bi kahin gibi: Dünyanın, tvnin, sinemanın, internetin şu anki durumuna bakıp bakıp, üzerine düşünülmeyi hak ediyor-
müthiş..

*: Sosyal mesajın da dibini bulmuşum yalnız, neysse,,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Unported License.