Shortbus


İzlediğim en "özel.." ve güzel filmlerden biri, birisi.. Bunda tabii ki John Cameron Mitchell ve onun olağanüstü duyarlı bi insan olması ana etken..

Seks terapisti Sofia orgazm ketlenmesi yaşıyor, kendisine gelen James-Jamie çiftine yardımcı olmaya çalışır ve bu kontrol çıkarken, onların tavsiyesiyle Shortbus'a geliyor: Severin fetişistlere hizmet veren bi fahişe.. Beni en çok bu dört kişinin hikayesi etkilediği için en çok onlar üzerinde durucam, ama karakterlerin neredeyse hepsi çok incelikli ("hüzünlü.." daha doğru bi kelime sanki..) işlenmiş..

Sofia'nın kocasının penisinin küçük olmasıyla alakalı gibi görünen ketlenmesinin, aslında mastürbasyonu da kapsadığını anladığımızda sorunun psikolojik olduğunu anlıyoruz, bu konuda Kegel egzersizlerinden, başka erkekleri denemeyi bile düşünüyor, hatta kulübün sahibiyle (imdb'ye bakmaya üşenmek #4..) öpüşüyor bile ve fakat ne denerse denesin olmuyor..

Jamie-James çiftimizden Jamie olanı, intiharın eşiğinde, kendi sonu için filmler çekiyor, bunları James'e izletecek, bi kere eyleme koyuyor bunu ve fakat sürekli onu takip eden çocuk onu kurtarıyor, aslında James'i sevdiği söylenebilir, dahası threesome bile yapıyorlar "taş.." bi çocuu aralarına alarak-
ki, Amerikan Milli Marşı'nın söylendiği sahne, olağanüstü.. Ötesi..

Severin.. Tüm o uzak/sadist görüntüsünün altında küçük bi kız çocuu taşıması, dahası tek ilişkisinin "düzenli.." müşterisiyle olması, fecii bişii, ki, filmde en çok can yakan hikaye kendisininki -bence..

Ve New York'ta elektrikler kesiliyor, filmin müthiş animasyon bölümlerinden bi tanesiyle bunu gördükten sonra, film de söylenen şarkılar ve sevişen insanlarla bitiyor.. Hakkaten tarifsiz duygular yaşatıyor bu film bana -hep..

*: Oedipal fantezilerle ilişkin, "sürekli ilişki halinde olan, birleşmiş bi anne-baba.." figür/imgesini literatüre ilk kim soktu bilmiyorum ve fakat ben ilk kez bi Melanie Klein metninde karşılaştım bu kavramla.. Sofia'nın orgazm ketlenmesini kulüpteki bi çiftle aşıyor olması, bana bunu düşündürüyor ne zamandır, belirtmeden geçemedim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Unported License.