Almodovar'ın '04 yapımı La Mala Educacion'u, güzel
başlayıp, sonradan giderek kötüleşen ve en nihayetinde berbatlaşarak biten bir
film.. Sebepleri tamamen tercihleri..
Pedofil bir pederin taciz ettiği Ignacio'nun hikayesini
anlatmak üzere yola çıkıyor gibi başlayan La Mala Educacion, gelişmeleri
karıştıra karıştıra, "masum" Ignacio'yu filmin villian'ı haline
getirmeyi başarmasıyla hakikaten "ohaa" dedirtiyor -en azından bana..
Adım adım gidelim: Ignacio, pederin tacizlerine uğrayan,
sevdiği çocuk okuldan atılmasın diye pederin isteklerine boyun eğen kandırılmış
bir çocuk.. Aradan geçen zamanda, uyuşturucu bağımlısı bir travesti olmuş..
Ailesinin parasını çalıyor, kendisini taciz eden pedere şantaj yapıyor..
Kardeşi ve peder tarafından da öldürülüyor..
Peder ise, din okulunu bırakıp, yayınevinde çalışmaya
başlıyor: Ignacio'nun kendisine yaptığı şantaj karşılığında onu oyalarken, Ignacio'nun
kardeşi Juan'a aşık oluyor.. Sonra da Juan'la birlikte Ignacio'nun ölümüne
sebep oluyor.. Juan'ın peşini bırakmaya ise niyeti yok..
Juan ise, küçük bir şehirde travesti abisiyle yaşamanın
ağırlığı altında ezildiğinden ve abisinin sorumsuz davranışları sebebiyle onun
ölümünü hazırlıyor.. Sonrasında onun yerine geçip, Ignacio'nun çocukluk
aşkı/şimdiki zamanın yönetmeninin peşine düşüyor.. Abisinin yazdığı hikayenin
filme çekilmesi ve illa da Zahara'yı oynama "tutku"su onu çok ileriye
götürebilirmiş, kendisi söylüyor..
Ignacio'nun çocukluk aşkı Enrique ise başlarda hiçbir şey
bilmediği olayların sırrını çözüyor filan..
Da, yani ana tema nasıl böylesine harcanabilir, hala
benim aklım almıyor.. Film ilk çıktığında din okullarına eleştirel baktığı gibi
gudik yorumlarla gazlanmıştı: Fakat La Mala Educacion'da bırakın din okulu
eleştirisini, istismar edilen bir çocuğun ileride dönüştüğü "şey"
eleştiriliyor.. Filmde "gerçek" pederin hikayeye dahil olduğu an ve
uzun flashback bölümü, filmi söylemek istediklerinin tam tersi bir noktaya
savuruyor..
Juan'ın niye abisinin yerine geçtiğini açıklamayan, film
boyu kendini paralamasına sebep olan motivasyonunu son sahnede açıklıyor ancak:
Yine de bu beni tatmin etmedi..
Yönetmen karakteriyse, otobiyografik özellikler taşıdığı
belirtilen filmin Almodovar'ı..
Kafası çok karışık ve hatta çoğu zaman kaş yapayım derken
göz çıkaran bir yönetmenin..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder