Knyaz Vladimir. Film Pervyy


'06 yapımı Yuri Kulakov filmi Knyaz Vladimir genel olarak başarılı sayılabilecek bir iş.. Her ne kadar bir üçlemenin ikinci filmi olsa da, üç film de birbirinden bağımsız oldukları için bu çok da önemli değil-
ki, izlemedim zaten diğerlerini..

Filmle tanışma hikayemse afişine vurulmamdan kaynaklanıyor-
vladimir'e desek daha doğru olur tabii.. neysse,, afiş o kadar güzel ki filmi almak için delice bir istek kaplanan bünye, filmin Rusça'dan başka bir dil seçeneği sunmayan dvsini -yine de, alıyor, filmi izlerken Rusça bilen bi arkadaşını çağırıp, sahne geçişlerinde pauselayıp, çevirisini istiyor-
daha kötülerini de yaptım, neysse,,

Filmin hikayesi şu şekilde: Hıristiyanlığı ilk kabul eden Kiev prensi Vladimir'in çocukluğunu, Kiev'le Novgorod'u birleştirmesini, kardeşini amcasıyla birlikte öldürmesini, Peçenek Prensi Kurya'yı öldürmesini ve asıl önemlisi Paganlıktan vazgeçişini anlatıyor-
ki, bunda asıl rolü Krivzha oynuyor..

En güçlü Tanrı kabul edilen Perun'un temsilcileri, devlet yönetiminde oldukça güç sahibiler: Krivzha'nın, kendisinden önceki temsilciyi öldürmesiyle film akmaya başlıyor: Vladimir'in kardeşiyle arası çok iyi değil: Krivzha da, kardeşi Yaropolk'un Peçeneklerle işbirliği yaptığını söyleyince şirazeden çıkıyorlar-
peçenekler, Vladimir'in babasını öldürmüşler-
böyle -miş'li konuşmamın sebebi, bu bilgileri filmden edinmemden kaynaklanıyor..
Amcasıyla birlikte Yaropolk'u öldürdükten sonra da, Krivzha devreden çıkmıyor: Bu defa, gücü ele geçirmek için Vladimir'e büyü yapıyor-
ki, küçüklüğünden beri çocuğa psikolojik baskı uyguluyor..
Vladimir, Alexei'i kurtarmak isterken kendisi yaralanıyor ve Boyan onu kurtarmak için iksirler hazırlarken, Krivzha ve Kurya bulundukları yere geliyor.. Vladimir Kurya'nın ve Krivzha'nın icabına baktıktan sonra aydınlık günler başlıyor..

Film, bir ara İstanbul'a da uğruyor, zira, daha da güçlenmek isteyen Vladimir, Bizans kralının kardeşi Anna'yla evlenmek istiyor, orada Alexei, taşıdığı İncil'le devreye giriyor: Ancak asıl önemlisi, gemileri boğazdan geçerken çizilen İstanbul profili ve şu an Sultanahmet olan yerin o hali olağanüstü bir etki bırakıyor bünyede..

Krivzha, her ne kadar kötü bir karakter olsa da, filmin tapılası karakterlerinden biri, birisi: Korkunç güçlere sahip, "gece benim.." diyecek kadar kendine güveniyor, ayıya dönüşebiliyor, uzaktan birçok şeyi yönetebiliyor vs.. İki prenslik birleştiğindeki ayinse hakikaten çok etkileyici-
ki, filmin görece kısıtlı kullanılan pagan müzikleri olağanüstü güzellikte.. Balkan esintili müzikleri de güzel, hatta bir tanesinde insanın oynayası bile geliyor, öhm, neysse,,

Film, tabii ki, daha afişinden başlayarak Vladimir'i kutsuyor, Yaropolk'u daha çocukluktan itibaren kötü olarak kodlarken, Krivzha'nın manipülasyonun gerçek olmadığını bilsek de, ölümü izleyici "rahatlatıyor..", Peçeneklerse zaten "itici.." çizildikleri için herhangi bir sempati beslemek mümkün değil.. Bu yanlı tutum filmi oldukça aşağı çekiyor çoğu zaman.. Bunun dışında karakterlerinin tek boyutlu olması, sembolizmin kaba bir şekilde kullanılması da "yeter.." dedirtebiliyor..

Ancak, teknik anlamda son derece başarılı bir iş Knyaz Vladimir: Görsel açıdan çok etkili planlar bulmak mümkün: Zaman geçişleri de iyi.. Pagan kültürü de var: E Vladimir taş ötesi zaten: Daha ne isteyelim-
finalde at üstünde Anna'ya doğru gittiğini görmemize rağmen, vazgeçemiyoruz işte..

Alekşa..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Unported License.