200. Kayıt: Sauve Qui Peut (La Vie..)


[Başka bir ayrılık filmi..]

[~4 saattir başlayamadım bir türlü yazıya.. Hep şu decimal sistem yüzünden: 100. kayıtta da böyle olmuştu.. "Özel.." bir film olsun diye Godard Passion'u seçmiştim, iki taptığım isim (diğeri de Huppert..) olduğu için.. 200. kayıt için de aynısını yapıp, diğer bir Godard-Huppert çalışmasını yazayım oldum-
de, 300 de ne yapacağım, ondan emin değilim..
- E 300'ü yaz, mis gibi..
- İgğrenç..
- Hep..]

Öhm, neysse,, Godard'ın '80 yapımı filmi La Vie, Passion'dan bir önceki işi olmasının yanında, şu an kopyaları kim bilir nerde olan ve ticari gösterimlere çıkmayan video çalışmalarından sonraki "ilk.." ticari filmi olmasıyla da öne çıkan bir film..

Passion'daki gibi bir yönetmenin de karakter olarak yer aldığı filmde, yönetmenin soyadı manidar bir şekilde Godard-
- 300'ü boşuna dememiştim halbuki..
3 tane karakterimiz var: Godard, Isabelle ve Denise.. Denise ve Godard, ayrılık evresindeki bir çift: Isabelle'se fahişe.. Ayrıca Godard'ın eski eşi ve kızı da var..

Filmde Godard'ın alametifarikalarının çoğunu bulmak mümkün.. Bense daha çok seksüel eylemler üzerinde duracağım..
Çok kısa gösterilen zoofil sahneden ziyade, diğer iki düşünce ve eyleme daha çok zaman ayrıldığı için onlar üzerinde duracağım..
İlki, ensest: Godard küçük kızı Cecile'e karşı bir çekim duymaya başladığını fark ediyor: Bu noktada geçmişte yaptığı bir konuşma ses bandına biniyor.. Onun göğüslerini görmek için doğum gününde tişört hediye edip, hemen giymesini istiyor..
Bu sahne, şu açıdan önemli: Baba-kız ensestinde, ilişki öncesine değil, ilişki sonrasına yönelik tehdit vardır-
anne-erkek çocuk ensestinden farklı olarak.. O yüzden Godard, gayet "rahat.." bir şekilde "memelerini görmek istiyorum.." diyebiliyor, kızı için-
bu konu oldukça karmaşık olduğu için, blogun sınırlarını aşıyor.. Ancak, yakın bir zamanda bir entry yazmayı düşünüyorum..

Diğer sahneyse, Isabelle'in gittiği bir müşteri: Başka bir fahişe daha var odada: "Patron..", daha alt kademede başka bir erkek ve Isabelle.. Tüm kontrol patronda: Ayağıyla diğer fahişenin memesine bastığında o diğer adama fellatio yapacak, adam Isabelle'e rimming yapacak, Isabelle de patrona ruj sürecek: Soft-Marquis De Sade kitabından çıkmış gibi dursa da, bilinçaltı seksüel fanteziler konusunda süfer bir sahne.. Ve Godard'ın film/ografisin../in tamamına yedirdiği sisteme bakış açısını çok güzel, hatta antolojik bir şekilde özetliyor..

"Uğraşacak bir şey olsun diye film çekiyorum.."
Isabelle Huppert'se olağanüstü -hep..

1 yorum:

orhan dedi ki...

filmle alakalı çeşitli materyallerin arşivini yapan bir site buldum şimdi. paylaşayım:
http://everymanforhimself.info/

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Unported License.