Izgnanie




Andrei Zvyagintsev'nın '07 yapımı ve şimdilik son filmi.. Filmekimi'nde izlemiştik ilk..

Aslında daha ilk sahnesinde fecii bi girdap gibi içine çekiyo film: Olağanüstü görüntülere, neredeyse fetişleştirilmiş bi sanat yönetimi eşlik ediyo, üzerine de müthiş oyunculukları eklediğimizde film cidden dört başı mamur bi hale geliyo: Süresi uzun eet, ama düşünüyorum misal, "hangi sahne filmde fazla??" diye, cevap veremiyorum..
Çocukların oynadıkları sahnede Kir ve diğer kızın ebeveynleri hakkında konuşmaları insanın içine otururken, Vera'nın Alex'e "Kir de sizin gibi olacak.." demesi daha da fena oturuyor, Kir'in sirkten döndüğünde Robert'i görünce verdiği tepki de..

En kötüsüyse, Vera'nın yaşadıkları: Hamile kalıyor.. Alex'e "bu çocuk senin diil.." diyor, "sen ne istersen onu yap, ben beklemekten sıkıldım.." diyor, onun aldığı kürtaj kararını kabulleniyor, akabinde bi kutu Xanax içip, intihar ediyor-
ilk kez diil üstelik-
tabii, bu bilgileri filmin sonuna doğru öğrendiğimiz için, ben o süre boyunca "kürtaj olduğunda ölmeyen kadın istiyoruz.." diye kampanya başlatmayı düşünüyordum sinema sektörü için..

Alex'in "bu çocuk senden diil.." lafına karşı verdiği tepkilerin skalası değişkenlik gösteriyor: Gabrielle'deki Jean gibi.. Hatta iki film de ilişkiye kadınların gözünden baktığı için fazlasıyla paralellikler kurmak mümkün-
de, kim girecek şimdi ona..

Vera'nın ebeveynlikle ilgili söyledikleriyse hakkaten öylesine müthiş ve öylesine güzel ki, çocuk yapmayı düşünen herkeslere ezberletilse yeri yani-
zvyagintsev'ya ilk filminde tapmıştık zaten ebeveyn-çocuk ilişkisini olağanüstü aktardığı için-
yarın da Vozvrashcheniye'yi yazıcaz tabii: Neden tersten başladım onu da bilmiyorum..

Zvyagintsev'nın Izgnanie'de Vozvrashcheniye'ye yaptığı referanslarsa (fotoğraflar, 12 yıl, babanın aynı kişi olması..) çok daha cezbedici tabii ki: Ki, şahsen bi Baba üçlemesi bekliyorum kendisinden-
filmleri hakkında önceden açıklama yapılmadığı için, benim hala umudum var :))

[Çok dağınık bi yazı oldu sanırım..]
Hakkaten olağanüstü bi film: Finalinde kadınların söyledikleri şarkı/ağıt gibi-
neden bahsettiğini anlamasam da..

"Sevgi, sabırlı ve yumuşaktır: Kıskanmaz ve övünmez, kaba veya çirkin diildir, kendi isteklerini öne çıkarmaz, kolay kolay öfkelenmez, kötülüğün hesabını tutmaz, yapılan hatalara sevinmez: Sevgi için aslolan gerçektir.."
Filmden..
*: Hımm, bu kıstaslara göre benim "sevgi.."m, "sevgi.." diil :((

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Unported License.